Place sticky footer content here.

Algeracorridor

De 1000 van de Algera: van ideeën naar uitvoering  

woensdag, 22 augustus 2012 22:12 by sottje

Op 29 augustus vindt de 2e Algera Meet&Greet plaats. 

Op de eerste Algera Meet&Greet op 4 juli verkenden de deelnemers met elkaar een aantal ideeën die op de site zijn aangedragen. De afgelopen weken is de Verkeersonderneming hierop doorgegaan met een aantal van de deelnemers. Als aangegeven wil de Verkeersonderneming niet maanden op zich laten wachten, maar vlot blijven schakelen.

Tijdens deze 2e Algera Meet&Greet zal samen met jullie de volgende stappen worden gezet:

  • Hoe gaat men met elkaar deze ideeën verder brengen en realiseren?
  • Hoe wordt dat gefinancierd?

 
Deze avond wordt er voor ieder idee een team gevormd met leden van de 1000 van de Algera, ondernemers en medewerkers van de Verkeersonderneming.
 
Waar?
Krimpenhof Bowling & Partycentrum, Waardzicht 1, 2922HM Krimpen ad IJssel
Wanneer?
woensdag 29 augustus
Hoe laat?
inloop 17.00- 18.00 (voor eten wordt gezorgd),  start programma ca. 18.00 tot uiterlijk 21.00  
 
Wat gaat er de 29e concreet gebeuren? Het programma:
 
1. Goed dat jullie er zijn! Welkom door Remco Derksen van de Vereersonderneming, projectleider Algera. Wij lossen ook gelijk een belofte in…….
 
2. Pitches van 4 ideeën: waar staan ze nu en wat hebben ze nodig om de volgende stap te zetten?
 

  • Flexplek: samen met Idejo en Meet@Work concepten uitwerken
  • Metro-spitsbus: bijdrage door Arriva over hun ideeën en plannen
  • E-bike en E-scooterregelingen: samen met lokale fietsenhandelaren concepten uitwerken
  • Infrastructuurmaatregelen: bijdrage door Rijkswaterstaat en Verkeersonderneming over alle slimme iedereen om verkeer efficiënter over Algera brug te laten stromen (afstelling stoplichten, belijning, wisselstrook) + de zgn staande mast route weer ter sprake te brengen bij de juiste instanties.

3. Uiteen in werkgroepen
 
Aan welk idee wil jij je verbinden om het mede te realiseren? De indieners van de 4 pitches hebben ook vragen aan jullie.
 
4. Hoe gaat dat betaald worden?
 
Presentatie van Ronald Kleverlaan van Webclusive over de kansen en mogelijkheden van ‘crowdsourcing’: hoe kunnen we dit eventueel inzetten om plannen gefinancierd te krijgen?
Onze ideeën over de manier om tot verdeling/besteding van de 100.000 euro te komen
 
5. Samenvatting en doorkijk naar vervolg
 
Ben je aanwezig en welke werkgroep heeft je voorkeur? Laat het ajb even weten via info@verkeersonderneming.nl. Ook ivm de catering.


Actions:   E-mail | Permalink |

Reacties
Ontwerp door: Taglounge